11-01-2020 - Pic d'Amitges
12-01-2020 - Corredor GAM Torred d'Eina
12-01-2020

En vistes de la duresa i escasedat de neu nova decidim anar a la zona del Balandrau-Fontlletera des del sud, per la pista de la Creu de Fusta que s'emfila des de Tregurà fins els 2000 metres.
Aparquem en el pont que hi ha just on la pista creua el torrent que baica del balandrau-Tres Pics i el Fontlletera i allà mateix ens calcem els esquís. Seguim pel fons de la vall aprop del torrent i decantem cap al coll que hi ha entre els Tres Pics i el Balandrau, en aquest coll treiem pells i baixem per la canal nord que directament arriba fins el refugi de Coma de Vaca en la confluència de les comes del Freser i de la Vaca, està tot molt glaçat, no es ni neu dura, es glaç!!, quan arribem on hi arriba el sol, 2.200m hem de parar i posar pells, baixar amb un mínim de seguretat es impossible, posem pells i ganivetes i pugem fins el Balandrau, la pujada es fatigosa ja que les ganivetes no es claven al glaç i fa que la progresió sigui difícil i penosa. Una vegada dalt del Balandrau, fem una baixada prou bona per la cara sud amb la neu una miqueta transformada, les suaus pendents amb herba mantenen neu fins a la porta del cotxe. +920m de desnivell.
La primera vegada que vaig pujar al Balandrau amb esquís ho vaig fer amb uns HAGAN de color rosa, aproximadament al 1990.